-
28. 03.-02.04. 2024r. - wiosenna przerwa świąteczna
-
31 .03. 2024r. - Wielkanoc
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Brata Alberta w Skawie
-
Galeria
-
Kalendarium
Piątek, 2024-03-29
Imieniny: Marka, Wiktoryny
-
Kontakt
tel./fax. 18 26 86 006
E-mail: sp3skawa@rabawyzna.edu.pl
Klasa IV
KLASA 4 Ocena śródroczna z plastyki
OCENA |
WYMAGANIA EDUKACYJNE - uczeń |
celująca |
Na ocenę celującą uczeń realizuje wymagania na ocenę bardzo dobrą, a ponadto: - osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych (tytuł laureata – miejsca I-III na szczeblu min. gminnym) - wykazuje dojrzałość plastyczną w swoich pracach zachowując zasady kompozycji - bierze czynny udział w życiu szkoły - posiada bogatą wiedzę na temat elementów dzieła plastycznego (techniki plastyczne, barwa, faktura, kreska, perspektywa) wykraczającą poza poziom klasy IV
|
bardzo dobra |
Na ocenę bardzo dobrą uczeń realizuje wymagania na ocenę dobrą, a ponadto: WIADOMOŚCI - wskazuje na fotografiach i reprodukcjach obrazów tworzące je elementy plastyczne i potrafi je omówić - rozróżnia i odczytuje sposoby kompozycji - omawia rolę środków plastycznych, zróżnicowań walorowych, światłocienia, - określa narzędzia jakimi posłużył się artysta - zna wszystkie podziały barw i potrafi podać ich przykłady - wymienia rodzaje linii i podaje przykłady ich zastosowania UMIEJĘTNOŚCI - w swoich pracach stosuje indywidualne i ciekawe rozwiązania - tworzy plamy walorowe, - tworzy własną paletę barw w wykonywanych pracach plastycznych - prace wykonuje zgodnie z podanym tematem, zróżnicowanymi technikami plastycznymi - wzorowo organizuje swój warsztat pracy - aktywnie uczestniczy w pracy grupy, podaje ciekawe rozwiązania
|
dobra |
Na ocenę dobrą uczeń realizuje wymagania na ocenę dostateczną, a ponadto: WIADOMOŚCI - określa rodzaje linii - wskazuje na fotografiach i reprodukcjach obrazów tworzące je elementy plastyczne - potrafi wymienić narzędzia malarskie i omówić niektóre z nich, - zna elementy dzieła plastycznego i potrafi omówić niektóre z nich - zna podział barw: podstawowe, pochodne, ciepłe zimne, dopełniające -omawia wybrane reprodukcje obrazów pod względem kolorystyki i zastosowania narzędzi plastycznych UMIEJĘTNOŚCI - wykorzystuje możliwości wyrazu linii - umie wypełnić płaszczyznę różnymi rodzajami kompozycji - potrafi mieszać ze sobą dla uzyskania rozwiązań barwnych - prace plastyczne wykonuje estetycznie i zgodnie z tematem - w swoich pracach wykorzystuje poznane wiadomości
|
dostateczna |
Na ocenę dostateczną uczeń realizuje wymagania na ocenę dopuszczającą, a ponadto: WIADOMOŚCI - określa rodzaje linii, - zna podstawowe pojęcia plastyczne – kreska, kontur, barwa, kontrast - zna podział barw: podstawowe, pochodne, zimne, ciepłe - potrafi wymienić niektóre elementy dzieła plastycznego i narzędzia malarskie UMIEJĘTNOŚCI - wykorzystuje podstawowe wiadomości o barwach w ćwiczeniach plastycznych - komponuje prace plastyczne według podanych zasad
|
dopuszczająca |
WIADOMOŚCI - umie sklasyfikować jakie barwy należą do grupy barw zimnych i ciepłych - umie wymienić barwy podstawowe i pochodne - wymienia rodzaje kontrastów linii i powierzchni UMIEJĘTNOŚCI - dobiera przypadkowo elementy kompozycji - prace wykonuje w sposób niestaranny
|
niedostateczna |
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań na ocenę dopuszczającą i mimo usilnych starań nauczyciela ma negatywny stosunek do przedmiotu. |
KLASA 4 Ocena roczna z plastyki
OCENA |
WYMAGANIA EDUKACYJNE - uczeń |
celująca |
Na ocenę celującą uczeń realizuje wymagania na ocenę bardzo dobrą, a ponadto: - osiąga sukcesy w konkursach przedmiotowych (tytuł laureata, miejsca I-III na szczeblu min. gminnym) - wykazuje dojrzałość plastyczną w swoich pracach - bierze czynny udział w życiu szkoły - posiada bogatą wiedzę na temat technik malarskich wykraczających poza program klasy IV
|
bardzo dobra |
Na ocenę bardzo dobrą uczeń realizuje wymagania na ocenę dobrą, a ponadto: WIADOMOŚCI - potrafi wymienić i omówić techniki malarskie - omawia w sposób właściwy przykłady malarstwa i zastosowane w nich techniki malarskie - rozróżnia i odczytuje sposoby kompozycji - zna i potrafi omówić rodzaje faktur malarskich UMIEJETNOŚCI - swobodnie posługuje się poznanymi barwami - w swoich pracach stosuje indywidualne i ciekawe rozwiązania
|
dobra |
Na ocenę dobrą uczeń realizuje wymagania na ocenę dostateczną, a ponadto: WIADOMOŚCI - zna i potrafi omówić ważniejsze terminy z zakresu faktury malarskiej - potrafi wymienić techniki malarskie i omówić niektóre z nich - zna podstawowe pojęcia plastyczne – podaje przykłady w oglądanych reprodukcjach UMIEJĘTNOŚCI - umie połączyć barwy podstawowe w celu uzyskania pochodnych - umie wypełnić płaszczyznę różnymi rodzajami kompozycji - prace plastyczne wykonuje estetycznie i zgodnie z tematem - w swoich pracach wykorzystuje poznane wiadomości - uczestniczy w pracy grupy podaje prawidłowe rozwiązania - prowadzi zeszyt systematycznie i starannie
|
dostateczna |
Na ocenę dostateczną uczeń realizuje wymagania na ocenę dopuszczającą, a ponadto: WIADOMOŚCI -umie zidentyfikować poznane rodzaje barw na przykładach - wymienia techniki malarskie i rozpoznaje w omawianych reprodukcjach niektóre z nich - zna podstawowe pojęcia plastyczne dotyczące elementów dzieła plastycznego - określa ważniejsze rodzaje kompozycji UMIEJĘTNOŚCI - wykorzystuje podstawowe wiadomości o barwach i technikach malarskich w ćwiczeniach plastycznych - komponuje prace plastyczne według podanych zasad - prowadzi zeszyt
|
dopuszczająca |
WIADOMOŚCI - umie sklasyfikować jakie barwy należą do grupy barw zimnych, ciepłych, podstawowych i pochodnych - wymienia rodzaje kontrastów linii i powierzchni - potrafi wymienić poznane techniki malarskie UMIEJĘTNOSCI - prowadzi zeszyt niesystematycznie - dobiera przypadkowo elementy kompozycji - prace wykonuje niestarannie |
niedostateczna |
Ocenę niedostateczna otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań na ocenę dopuszczającą i mimo usilnych starań nauczyciela ma negatywny stosunek do przedmiotu. |